S KŽC do Netolic.
Na sobotu 24.11.2007 je naplánovaná pravidelná Vyhlídková cesta s Vyhlídkou. Organizuje ji pan Richard Vyhlídka z Klubu železničních cestovatelů (KŽC), jehož jsme i my s Frantíkem členy. Letošním cílem je jihočeské městečko Netolice a pochopitelně také sympatická lokální trať z Dívčic, která zde končí.
Scházíme se v 6:45 na hlavním nádraží v Praze u pokladny číslo dvě. V 7:14 nám odjíždí rychlík do Tábora. Je nás docela hodně, do kupé se nevejdeme. V našem oddíle se cestou seznamuji s panem inženýrem Tomášem Kubiasem z KŽC. Ten si cestou dělá do diktafonu velice podrobný záznam cesty. Jeho vlastnoruční přepis uvádím na konci tohoto článku. Jsou tam uvedeny všechny přestupy.
V Táboře přestupujeme na Regionovu přes Milevsko do Písku, tam opět přestupujeme na rychlík Bezdrev jedoucí z Mostu do Českých Budějovic. Specialitou je dopředu zajištěné mimořádné zastavení tohoto rychlíku v zastávce Dívčice. To nám umožňuje hladký přestup na lokálku do Netolic. Zde jsme přesně dle JŘ v 11:55. Zrovna ve všech prodejnách zavírají. Od nádraží jdeme jeden kilometr po červené TZ na náměstí. Zde s Frantou doplňujeme u pana Číňana zásoby a kolektivně vstupujeme do restaurace V podloubí. Prostředí je zde příjemné, jídlo dobré v bohatém výběru za mírné ceny. Po obědě jdu s Frantíkem přes náměstí do muzea. Má zde být druhá největší sbírka pohlednic v Česku. Žel je až do dubna zavřeno. Naproti na kopci je archeopark, který se však teprve buduje. Jedině se dá nakouknout do interiéru dominantního kostela nad náměstím. Město je památkovou zónou, ovšem právě zahalenou kouřovou clonou uhelného dýmu pod inverzní pokličkou. Navíc mírně prší. Vracíme se tedy do stejné hospody. Dávám si bohaté kapučíno se šlehačkou za 22,- Kč. Pak jdeme na vlak.
Ten s námi odjíždí v půl třetí. V Dívčicích máme volno, ale hospoda je k našemu zklamání zavřená. Mrzneme tedy venku a pak pokračujeme sérií přestupů z osobáku na osobák – Protivín, Březnice, Zdice, Beroun. Zajímavostí je přestup v Berouně. Zatímco časový údaj o vlaku na Prahu je na jednom nástupišti, vlak mezitím odjíždí ze zcela jiného nástupiště, kde svítí údaj o vlaku na Plzeň. Jsou trochu zmatky, ale věřit se dá nádražnímu rozhlasu a zkušenému železničnímu cestovateli Richardu Vyhlídkovi.
Na hlavní nádraží v Praze přijíždíme v 19:40 a zde je také akce prohlášena za ukončenou.
http://www.kzc.cz/klub/index.php?sid=860251f9fec8b34931cca7e56ac3ce78&lang=C
http://www.archeopark-netolice.cz/
http://www.netolice.cz/
http://www.zelpage.cz/?PHPSESSID=884f4da4473b161fce53c8a9b8920aca
Nyní následuje zápis pana inženýra Tomáše Kubiase:
193 NETOLICE
KŽC – Vyhlídková jízda s Vyhlídkou X. : Dívčice - Netolice
24. listopadu 2007
Průběh cesty – skutečné časy
701/22 7106 06:18 06:23 Ruská – I. P. Pavlova
993/4 4169 06:31 06:34 I. P. Pavlova – Hlavní nádraží
ER 631 07:20 09:00 Praha hlavní nádraží – Tábor
MOs 8404 09:04 10:26 Tábor – Písek
MR 890 10:47 11:19 Písek – Dívčice (mimořádné zastavení)
MOs 18252 11:36 11:52 Dívčice – Netolice
MOs 18259 14:31 14:50 Netolice – Dívčice
EOs 8010 15:34 15:51 Dívčice – Protivín
MOs 7925 15:55 17:01 Protivín – Březnice
MOs 7953 17:06 18:22 Březnice – Zdice
EOs 7815 18:31 18:42 Zdice – Beroun
EMOs 9953 18:48 19:43 Beroun – Praha hlavní nádraží
993/7 4111 19:47 19:49 Hlavní nádraží – I. P. Pavlova
210/10 8509 19:57 20:04 I. P. Pavlova - Perunova
CELKOVÝ DOJEM
Pohodový vydařený výlet, prima parta, ve vlaku během cesty příjemná zábava. Počasí podzimní, zataženo, chvilkami drobný déšť, v Netolicích na Mírovém náměstí hustý smog od kouře z domů jako následek teplotní inverze. Oběd v Netolicích v restauraci
„V Podloubí“ (Mírové náměstí), dobré jídlo, příjemné prostředí, po obědě krátká procházka po okolí náměstí. V dopravní kanceláři dopravny Netolice byla k dispozici 2 razítka, ale poduška s barvou téměř vyschlá (poučení pro příště - při cestách po „lokálkách“ vzít s sebou funkční podušku na razítka). Během zpáteční cesty fotozastávka cca 1 minuta v zastávce Holečkov. Na zpáteční cestě v Dívčicích nebyla podle provozní doby (a podle všeobecného očekávání a následného zklamání) otevřena „Dívčická restaurace U Nádraží“ podle uvedené otevírací doby od 15 hodin, ale až kolem 15:25, před příjezdem vlaku EOs 8010 procházka po okolí nádraží. Na nádraží v Berouně zmatek na indikátorech „Pragotronu“, ukazoval odjezd EMOs 9953 z nástupiště 1a, kolej 10b, ale ve skutečnosti byl přistaven na II. nástupišti kolej 2, kde bylo oznamováno „Rychlík Plzeň – Cheb“.
STATISTIKA
Vlakem ujeto 387 tarifních km
ER 631 51 54 20-41 603-1 B244
MOs 8404 914 013-8 Bfbdtax
MR 890 842 012-7
MOs 18252 810 572-8
MOs 18259 810 572-8
EOs 8010 50 54 21-08 130-6 Bdt279
MOs 7925 810 226-1
MOs 7953 810 592-6
EOs 7815 50 54 20-41 013-4 Bg260
EMOs 9953 451 052-5
Ve vlaku jsme strávili celkem 7 hodin 54 minut
Doba trvání celé cesty 14 hodin ¨2 minuty
(„od dveří ke dveřím“, docházka z domu na/od MHD odhad 2 x 8 minut)
Počet přestupů vlak - vlak 9
Počet přestupů v Praze 4
(tram - metro, metro - vlak, vlak - metro, metro - tram)
CELKEM přestupů 13
Vystřídáno druhů (řad) vozidel 9
(tramvaj typ T3, metro typ M1.1, vagony řad B, Bdt, Bg, MJ řady 814/914,
motorové vozy řad 810, 842, EJ řady 451)